maanantai 6. toukokuuta 2013

Substanssi

Kesän näytelmäkausi lähestyy. Mun emäntä käyttää mua kahdessa näyttelyssä, Oulussa ja Ylivieskassa. Meitä molempia kyllä taas jännittää ihan valmiiksi. Emäntä luki tuosta meidän Bostoni-lehdestä eri tuomareiden arviointeja. Eräästä koirulista tuomari oli todennut: "silmissä ei ole substanssia". ??????. Tässä suora lainaus Wikipediasta:

Substanssi eli perusaines on filosofiassa perinteisen ontologian käsite, jolla tarkoitetaan pysyvää itsenäistä oliota.[1] Substanssi on olio joka voi olla olemassa itsenäisesti, muista olioista riippumatta. 


Me ollaan varmaan emännän kanssa vähän tyhmiä. Tai sitten tuomari kuvittelee olevansa viisampi kuin on. Kai se jotain läsnäoloa ajoi takaa, mutta olisi kait siihen parempikin sana... 


Mun substanssi on tässä. Mun silmät rähmii pikkuisen, kun näin keväällä on tuota katupölyä.



4 kommenttia:

  1. Kyl sul on syvällistä substantiiviä katseessa. Meniks oikein? Ainaskin yhtä liki ku tuomarilla. :)

    Mut sä oot kyl komee, Elvis, ihan nimikaimas mukanen. Voit varmaan mennen ja tullen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tai oiskohan SubWayta? Ainaskin emännän mielestä mun ruoka sublimoituu tänään aika hyvin :)

      Poista
  2. Mulla on viherkaihisubstanssia, mutta ei sekään ulkonäköön vaikuta. Sääkin oot komee uros ja sillä siisti.

    t. Olli

    VastaaPoista

Komentteja on aina mukava saada!