tiistai 14. toukokuuta 2013

Kaupunkikävelyn ABC

Tänään mä kävin kävelyllä ihan kaupungin keskustassa. Ja se oli todellinen kaupunkikävely. Me ei menty mistään puistojen kautta tai joen vartta vaan ihan asfalttierämaata pitkin. Kamalasti oli autoja ja ihmisiä liikkeellä. 

Kaupungilla mun pitää ottaa huomioon muutamia seikkoja. Ensinnäkin mun talutushihna on koko ajan aika lyhyellä. Se rajoittaa jonkin verran mun tutkimuksia, sillä kaupungilla on aivan KAMALASTI erilaisia tuoksuja. Mun oli ihan pakko pysähtyä monta kertaa ja nuuskutella oikein tarkasti. Sitte kaupungilla kävellessä pitää muistaa kiertää kaikki pylväät ja liikennemerkit samalta puolelta kuin emäntä. Sen mä oon oppinut tosi hyvin.

Ja kun kaupungilla on niin jännää, niin kakkapusseja on syytä varata mukaan riittävästi. Ainaski kolme kappaletta. Tänään meni kaksi. Kerran kävi niin, että emäntä luuli selviävänsä yhdellä kakkapussilla. No, mulla tuli toinen pakottava tarve siinä yhden kahvilan edustalla. Ja emännällä ei ollut edes paperinenäliinaa mukana. Mutta onneksi se huomasi maassa semmoisen käytetyn teikövei-kahvimukin. Sinne me sitte pistetiin mun tuotos ja kansi päälle! Aika ekolookista.

Vesi elementtinä kiehtoo mua kamalasti. En mä silti vapaaehtoisesti uimaan mee. Ehkä ensi kesänä. Mä pääsen kuulemma joku päivä koirien uimahalliin. Millaistahan sielläkin on?



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Komentteja on aina mukava saada!