tiistai 26. marraskuuta 2013

Yksi pärinäkone lisää

Ja mä ku luulin, että mä oon nähnyt ja haukkunut kaikki mahdolliset pärinäkoneet, niin mitä vielä! Viikonloppuna meillä oli joku suursiivousoperaatio. Ja ette ikinä arvaa, mikä kone meille tuotiin? No, PAINEPESURI. Emäntä hurautti sillä saunan lauteet puhtaaksi. Järkyttävä kone...

Eikä siinä vielä kaikki. Meiltä vietiin kaikki pehmoinen ulos muka tuulettumaan. Mulle ei jäänyt yhtään lämmintä ja pehmeää työnjohtajan paikkaa. Mutta sitte emäntä heitti sieltä saunasta tämmöisen pyyhkeen lattialle. Joten mun piti sitte tyytyä tähän. Ja mä en oikeastaan edes kehtaa sanoa, mikä pyyhe se on... Se on kuulemma emännän pefletti... pesukoneeseen menossa...

Sitte mä kuuntelin radiota. Siellä lauloi Jenni Vartianen Missä muruseni on? Siinä laulussa oli jotain erikoista, ihan piti keskittyä kuuntelemaan sitä. Samoin mä kuuntelin pää kallellaan saman laulajan toistakin kappletta. Jennillä on koiraystävällinen ääni.

8 kommenttia:

  1. Elvis, sulla on erinomainen sävelkorva ja musiikkimaku, mut siihenhän sun nimeskin jo viittaa. :)

    Pärinäkoneet on ihan turhakkeita. Ei tykätä. Joo.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Emäntä ei liiemmälti oo innostunut tuosta laulajasta, mutta se hämmästy suuresti, ku mä keskityin kuuntelemaan sen laulua pitkäksi aikaa.

      Joo, pärinäkoneet on nyt nähty!

      Poista
  2. Imuri on paholaisen keksintö ja moppi kans, vaikkei siitä tuu ääntä. Mua pelottaa, että siivousvehkeet vie mun lelut mennessään.

    t. Ollikka

    VastaaPoista
  3. Ai sinnekö ne munkin lelkut aina joutuu... siivousvehkeiden kitaan. Meillei oo moppia. Emäntä konttaa rievun kans.

    VastaaPoista
  4. Odota vaan, jos vastaan tulee vielä höyrypesuri! Pärisemisen lisäksi se sylkee märkää tulta!
    Ja pehlettihän on juuri se oikea peti pefffan alle.. :)

    Emännälle vinkki: hanki nivelletty lasta. Meillä imuri hiljeni lähes kokonaan, kun mamma lastailee lelkut kaappien ja sohvan alta ja sen jälkeen laappaa lastaan kiedotulla rievulla, eiku anteeksi: siivouspyyhkeellä, lattian.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti meille ei tuu höyrypesuria. Kuulostaa kaamealta...

      Kerran Tv:ssä oli joku ohjelma, missä ne siivosti sotkuisia koteja. Sieltä emännälle jäi vinkikisi semmoinen, että kun kostealla kumilastalla pyyhkii matalanukkaisia mattoja, se kerää ainakin pitkät koiran karvat tehokkaasti. Ja meidän Vallun karvoihin se tehosi. Mun karvat on niin pieniä ja liukkaita että sohvalta niitä ei saa irti kuin tarranauhalla...

      Poista
  5. Voi luoja, ei ole helppoo koirankaan elämä. Se pehvletti fletti peletti, no kuitenkin, noloo, jollei jopa nöyryyttävää. Tsemppiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja sitte vielä mun oma viltti PESTIIN! Menee taas pari kuukautta, että saan omat hajut siihen.

      Poista

Komentteja on aina mukava saada!