sunnuntai 17. marraskuuta 2013

Ei tullut Eino kylään

Juu, ei tullut Eino-myrsky tänne saakka. Vaikka mua varoiteltiin jo illalla, että aamulla ei sitten lähdetä lenkille, kun on myrsky. Ja mitä vielä, ihan pikkuisen puut vain heiluivat. Emännän kännykkään oli tosin yön aikana tullut neljä viestiä kesämökkipaikkakunnan sähkälaitokselta. "Osoitteessa xxx on sähkökatkos, vikaa paikannetaan, katkoksen kesto ei tiedossa". Sitten "Sähkökatkos on päättynyt". Ja samat litaniat vielä kerran aamulla. 

Me nähtiin aamulenkuralla vain yksi kaatunut puu, sekin taisi alunperin olla lahovikainen.


Mutta sitten kaupungilla me nähtiin Alma! Alma on ranskis ja asuu samoilla huudeilla ku mä ja me törmäillään aina silloin tällöin.



Mä teen ensin asiaan kuuluvat tervehdykset ja sitten alan sipisemään Almalle salaisuuksia. Musta tyttökoirien korvat tuoksuu aivan ihanilta! Alman näkeminen piristää aina.


Mutta voi! Kun päästiin kotiin, mä huomasin, että tappajasora oli tehnyt tehtävänsä. Nyt mun pitää parannella pari päivää tuota tassussa olevaa haavaa. Tossuja en vielä suostu pitämään!

6 kommenttia:

  1. Kääk! Gaumeesti varmaan sattuu tassuun, tommonen tappajasora. Meilkin on semmosta, ku noi santatiät, ne mitään santateitä oo, muuttu sorateiks. Jaiks. Mut kuule kuoma, nätit tytön sä reffasit.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä menee Alman kanssa tosi hyvin. Emännänkin mielestä Alma on tosi lutunen...

      Sais tulla jo pikkuisen lunta, niin olis helpompi tassutella!

      Poista
  2. Ei ollut Einossa potkua etelä-rannikollakaan. Ihan normi syysmyräkkähän tuo oli.
    Mutta Alma se vasta voi saada myrskyjä sopivana aikana pienen urospojan sytämmeen! ;D

    Sitä ennen pikaista toipumista tassukalle! Eläinrääkkäyksenä pitäisi kieltää tommonen sora!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tassussa on milli kertaa milli haava, mutta kyllä siitä vaan verta vuotaa, kun se vähänkin hinkkaa toista varvasta vasten. Eli mä oon vähän niinku saikulla!

      Alma on niin ihqu!

      Poista
  3. Voi pientä potilasta! Eikö mamma laita siihen mitä salvoja tai vaikka Basibactia puuterina, vai tykkääkkö, että oma hoito paras hoito ja lispsuttelet haavaa itse?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei mulle mitään rasvoja tai puuteria voi käyttää... Mä lipsuttelen ne heti pois. Laastari vaan pistetään varpaan ympärille kun mennään ulos. Ja sekin on musta tarpeeksi tyhmää.

      Poista

Komentteja on aina mukava saada!