sunnuntai 24. marraskuuta 2013

Herätyskello

Tuossa edellisen postauksen kommenteissa mä keskustelin mun plokikamelin Vilin kanssa siitä, että me kyllä tiedetään, mitä kello on. Meille kummallekin on käynyt niin, että isäntäväki on tullut "liian" aikaisin kotiin ja me ei oltu yhtään valmistautuneita siihen. Niiku tervehtimään iloisesti eteisessä, vaan ihan unenpöpperössä ja haukotellen tultiin katsomaan, että kuka sieltä oikein tähän aikaan tulee.

Meillä ei myöskään oo koko syksynä soinut herätyskello. (Paitsi jo on ollut jotain tositosi tärkeää, kuulemma) Mä oon herännyt takuuvarmasti siinä 5,45 - 6,00. Mä tuun siihen isännän viereen ja heiluttelen mun päätä niin kovasti, että mun pystykorvat läpsyy silleen kivasti ja porukat herää. Mutta yksi aamu mä nukuin pommiin! Mä heräsin vasta seittemältä. Isännällä tuli tosi kiire töihin. Onneksi sen ei tarvitse kammata tukkaa tai meikata.

Joten nyt meillä on taas herätyskello viritettynä. Mutta tuo aamu oli kyllä vahinko. Taas tänään heräsin 5,55.

Me käytiin emännän ja sen tyttären kanssa katsomassa tämmöisiä valaistuja orikameja vai mitä ne nyt oli. Nää on varmaan aaseja tai jäneksiä. Muuten oli mukava reissu, mutta mä en saanut edes nuuhkia noita teoksia.

Paluumatkalla käväistiin koirapuistossa, kun mä halusin niin kovasti. Siellä ei ollut yhtään kamua ja emäntäkin kuvasi vain aitaa. Mutta ulkona oli tosi kivaa, kun on satanut lunta ja teillä ei ollut yhtään sitä tappajasoraa.

4 kommenttia:

  1. Kyllä sun sisäinen kello on tosi tarkka. Mää oon näin vanhemmiten tullut laiskaksi ja oon sitä mieltä, että se herätköön aamulla, ketä huvittaa. Mua ei huvita - paitsi jos saan ruokaa. Katotaan sit kesällä tilannetta uudelleen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Munkin emäntä ihmettelee, miten mä voin olla noin tarkka... Mutta EHKÄ siihen vaikuttaa myös se, että postimies kolistelee porraskäytävässä... Mä kyllä jatkan mun unia sitte ulkona käynnin ja aamuruuan jälkeen.

      Poista
  2. Ihailtavaa täsmällisyyttä havaittavissa! Meilläkin aamutuimaan alkaa melkoinen pörrääminen pään ympärillä "nälkään nääntyvän" kastraatin toimesta, mutta tuollaista kellontarkkuutta en ole vielä havainnut. Vain kesäaika vrs. talviaika vaihtelua on tavattavissa..

    Ja kivoja orikamikameleita! :D
    Ei ihme, ettet päässyt tutkimaan niitä nenätarkkuudella, sillä ureakullatut taideteokset eivät lienee olisi olleet myöhemmän yleisön mieleen.. :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, ruokaa on saatava! Tyhjällä mahalla on ikävä nukkua. Ja mä kyllä sitten otan aamu-unet, kunhan ensin saan ruokaa.

      Poista

Komentteja on aina mukava saada!